Utolsó kommentek

Címkék

alkohol (1) anorexia (2) arzén (1) auchan (1) bambi (1) bánó andrás (1) batiz (1) bbc (2) begium (1) bicikliut (1) BKK (1) bkv (1) budai bernadett (1) budapest (3) búzaégetés (1) cigány (2) coca cola (1) csernobil (1) daniel pipes (1) danks (1) daróczi (1) da vinci (1) demcsák zsuzsa (1) demszky (1) dinnye (1) dopping (1) drog (1) dr frank schirrmacher (1) dugó (1) egyszarvú (1) élelmiszerfegyver (1) előfizetés (2) elöregedés (1) európai parlament (4) eurovízió (2) félelem (4) felvonulás (1) fénykép (1) fóbia (2) foci eb (1) fodor gabor (1) fogkrém (1) fogselyem (1) fogyás (2) főváros (3) friderikusz (1) gellért tér (1) globalizáció (5) google (1) gorbacsov (2) grúzia (1) gyilkosság (1) gyorskaja (1) gyurcsány ferenc (2) gyurma (1) háború (4) haiti (1) hajdú péter (1) hamburger (1) hamisítás (4) hasonmás (1) hidegháború (1) hírek (1) holdraszállás (1) honduras (1) hűtővíz (1) ingyen kenyér (1) internet (1) i jános pál (1) jános pál pápa (1) kávé (1) kerekpar (2) kerékpárosok (2) kgb (3) kim dzsong il (1) kisebbség (2) konspi vizuál (2) könyvajánló (1) kőolaj (1) kormányzati negyed (1) közvélemény kutatás (1) lapszemle (6) lenin (1) london (1) margit híd (1) marsi élet (1) maszkos ferfi (1) média (2) mekka kóla (1) melegek (2) merénylet (3) mérgezés (1) metró (2) mobil (2) napóleon (1) navracsics tibor (1) nol (1) norbi (1) obama (1) olimpia (4) olvasoi level (1) orban viktor (1) oroszország (1) összeesküvés (6) pálffy istván (1) para (1) parkolasi cegek (2) peking (1) pekingi olimpia (1) penny (1) pláza (1) politikai korrektség (5) putyin (1) rakpart (1) retusálás (1) roma (1) sándor (1) sivatag (1) skynet (1) slota (1) stohl andrás (1) szabotázs (5) szabó pál (1) szakadás (1) szdsz (2) szegénység (1) széles gabor (1) szíjjártó péter (1) szóvivó (1) szóvivő (1) térképészet (1) terror (1) tévé (1) time magazin (1) torgyán józsef (1) toroczkai (1) történelem (1) Ukrajna (1) unikornis (1) városligeti tó (1) vatikán (2) viaszbábú (1) viktortotó (1) világbank (2) vodka (1) vörös tér (1) wada (1) web 3.0. (1) Címkefelhő

Gombok

Szerveződő bojkott a Wizzair ellen

2012.02.08. 16:55 -

387 komment

Egy közösségi portálon bojkottra szólít fel egy bejegyzés, amelyben a Wizzair-t jelölik meg a Malév csődjének elsőszámú okozójaként. Szerinte a fapados légitársaság volt az, aki feljelentette a Malévot az Európai Bizottságnál. Mint ismeretes, tavaly novemberben és decemberben is kapott a légitársaság állami pénzt; előbb 4,2 milliárdos, majd 5 milliárdos tulajdonosi kölcsönt, most arra kényszerült volna, hogy három hónap alatt harmadszorra segítsék ki. Mindezt úgy, hogy az Európai Bizottság január elején szabálytalannak minősített a korábbi évek nagyjából százmilliárd forintnyi állami támogatását is. Ez kétségtelenül a végső döfés volt a magyar légitársaságnak, és annak több ezer alkalmazottjának.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bojkott szervezése egy tagadhatatlanul kurucos felbuzdulás, amiben érezhető egy pici Védegyletes romantika, ennek ellenére láttunk már hasonló eseteket, amik végül célra vezettek. Mint például az 1840-es évek bojkottja vagy Rosa Parks esetében.

A légitársaság most valóban szeretné megszerezni azokat a repülési jogokat, amelyeket eddig a Malév birtokolt, és amelyek valóban nagy tőkét jelentenek, jelentettek a társaságnak. Ha ezt megszerzik, akkor az alakuló új magyar légitársaság maradék esélyét is elveszik, nem beszélve a piacon elfoglalt helyről. Nem kétséges hogy a Malév helyére betörnek a versenytársak, ez természetes piaci folyamat. Csak azt találják kifogásolhatóan, hogy mindezt a helyzetet egy feljelentés okén lehet megtenni. Piaci eszközökkel nem tudták a Malévot eltakarítani az útból, így a hagyományos magyar suttyó eszközhöz, a feljelentéshez nyúltak. Bepanaszolták, elmarasztaltatták, ezzel ki is lőtték a világűrbe. Most így már nem nehéz megszerezni pilótákat, jogokat eszközöket.

Azzal sem törődve hogy ezzel mekkora kért okoztak mindannyiunknak. Az internet szerint "A Malév körülbelül 500 hazai vállalkozásnak adott rendszeres megrendelést, és mintegy 6 milliárd forintot fizetett ki a kis- és közepes vállalkozásoknak; a Malév beszállítói hálózatához tartozó cégek most reménykednek, kivárnak és titkolóznak." Tehát az elbocsátott dolgozók mellett, a beszállítói cégek kára is nagy lesz. De akkor ki nyert ezen?

A felszólítás eredményét nem lehet előre látni (talán egyáltalán nem történik semmi sem jó magyar szokás szerint), de a civil, honpolgári kezdeményezés figyelemre és tiszteletre méltó. Elfogadva a piac törvényeit, a módszer ellen emeli fel a szavát, elítélve az inkorrekt és szánalmas megoldást, amellyel egy "kis" haszont remélnek.

A felszólíás végén olvasható a "meleg" ajánlás: "Az a ... aki a Wizzair vezetője, magyar ember és mégis volt képe feljelentést tenni, hát gratulálok! A prémiumodból remélem anyádnak veszel virágot a sírjára!"

 

Rosa Parks

1955. december 1-jén, csütörtökön, este 6 órakor, miután egész nap a Montgomery Fair áruházban dolgozott, Parks felszállt a Cleveland Avenue-i buszra Montgomery belvárosában. Fizetett, majd leült egy üres helyre a feketéknek fenntartott rész első sorában, a busz közepén, közvetlenül a fehéreknek fenntartott tíz hely mögött. Először nem vette észre, hogy a buszsofőr ugyanaz a James Blake volt, aki 1943-ban otthagyta az esőben. Ahogy a busz haladt tovább, lassan megteltek a fehéreknek fenntartott helyek. A harmadik megállónál, az Empire színház előtt újabb fehérek szálltak fel. Blake szokása szerint körülnézett, látta, hogy a fehérek ülőhelyei megteltek, és két vagy három ember még áll, ezért Parks mögé tette az elválasztótáblát, és rászólt az ott ülő négy feketére, hogy álljanak fel és adják át a helyüket. 

A mellette ülő fekete férfi felállt. Parks beljebb ült, az ablak mellé; nem kelt fel, hogy az áthelyezett elválasztó mögé üljön. Blake ekkor megszólította. „Miért nem kel fel?” „Azt mondtam, nem hiszem, hogy fel kellene kelnem” – felelte Parks. Blake ekkor hívta a rendőrséget. „Mikor látta, hogy még mindig ülök, megkérdezte, felállok-e, én pedig nemmel feleltem. Ekkor azt mondta, 'Ha nem áll fel, hívom a rendőrséget és letartóztattatom.' Mire én: 'Rendben, tegye.'” Mikor Parks nem volt hajlandó átadni a helyét, egy rendőrtiszt letatóztatta. Mikor elvezették, megkérdezte a tisztet: „Miért bánik így velünk?” A tiszt válasza Parks visszaemlékezése szerint így hangzott: „Nem tudom, de a törvény az törvény, és maga le van tartóztatva.” Négy nappal később Parksot zavarkeltő magatartás és a helyi rend megszegése vádjával bíróság elé állították. A tárgyalás harminc percig tartott. Bűnösnek találták, és 10 dollár bírságot, valamint 4 dollár bírósági ügyintézési díj megfizetését szabtak ki rá. 1955. december 4-én kihirdették a montgomeryi buszbojkott terveit a környék feketék által látogatott templomaiban és a The Montgomery Advertiser címlapján. Aznap éjjel egy templomi nagygyűlésen a résztvevők névtelen szavazással megegyeztek, hogy addig folytatják a bojkottot, amíg elérik, amit akarnak: udvariasan bánnak velük a buszokon, fekete sofőröket is felvesznek, és az ül le először a buszok közepében lévő helyekre, aki elsőnek érkezik. A bojkott végül 381 napig tartott. Több tucat busz állt tétlenül hónapokon át, a busztársaság nagy pénzügyi veszteséget szenvedett, míg végül eltörölték a faji elkülönítésről szóló törvényt.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://konspiradio.blog.hu/api/trackback/id/tr404079197

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A józan ész bojkottja 2012.02.10. 17:21:49

Megindult a nemzeti érzelem, és elkészült az első bojkottra való felhívás a Malév csődje után. Az első fecske szerint a Wizzair a hibás mindenért, tehát a Wizzairnek kell fizetnie azért, mert a Malév fizetésképtelen helyzetbe került. Hiszen a Wizzair v...

Trackback: Hummer megérdemlem 2012.02.09. 11:11:17

Néha csak egy hajszálon múlik a világhír. Ha az a két Hummer, amelyik a minap beszakadt Akarattyánál a Balatonba, a déli part helyett inkább a Tihanyi-kút felett száguldozik, most garantáltan elnyeri az idei Darwin díjat. Ehelyett megmarad a mi kis ked...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.02.09. 14:36:24

"Az anyagjellegű ráfordítások, aminek részét képezik például az üzemanyagszámlák vagy a repülőgépek lízingelésének költségei is, ... 2010-ben meghaladták a 93 milliárd forintot, ami magasabb, mint 88 milliárd forintos éves árbevétel. "

Magyarul: a jegyárbevételekből kevesebb jött be, mint az üzemanyag+gépköltségek.

Ez olyan, mintha a taxis a bevételekből még a benzint és a gépkocsibérlést+fenntartást sem tudná kifizetni. És akkor hol van a bérekre+járulékokra való?

Ennek ismeretében miért is sír még a Malév után, aki most sír?

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/03/mitol_veszteseges_a_malev/

Szamiz67 2012.02.09. 14:38:27

@Petyat: Szerintem a Wizzair, meg töbi régióban érdekelt cég nem jól járt, hanem durva piaci harcban jobbnak bizonyult egy túl kicsi és államilag rosszul menedzselt illetve inkább befolyásolt cégnél. Te különben mennyit adnál egy évente 20-31 milliárd veszteséggel működő cégért, ami nagyrészt bérli a flottáját, irodáját?

zsombordeak 2012.02.09. 14:39:18

@orient: Nem akarok kotozkodni, de amikor legutobb Bruszelbe kellett mennem uzleti utra, a Wizzair mementrendje stimmelt legjobban az enyemhez, ugyhogy veluk mentem... Teny, hogy az ar nem erdekelt.

anarch 2012.02.09. 14:40:31

Wizzair Airbus 320-asokkal repül, Malévnek Boeing 737-esei voltak... Pilótákat átvenni tehát nem tudják, az átképzés nem megy pikk-pakk...

This_is_Sparta (törölt) 2012.02.09. 14:42:13

Nem hinném, hogy ha a WizzAir áll a MALÉV bukása mögött, akkor azt előzetesen a cég tulajdonosa ne egyeztette volna le a magyar kormány illetékeseivel.

Szerintem nem az a fontos, hogy a MALÉV csődjével, az elmaradt adóbevételek révén bukik-e, vagy az államit támogatások megspórolásával nyer-e az ország. A lényeg az, hogy az egész üggyel végleg "parkolópályára" lehet tenni Kurcsányt, aki még mindig nem tudja, hogy a helye, és Libajnait, aki meg nem átallotta ismét aktivizálni magát.

index.hu/belfold/2010/valasztas/a_fidesz_szerint_ez_13_a_legmocskosabb_ugy/

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/08/budai_1000_milliardba_fajhat_a_malev-csod/

index.hu/belfold/2012/01/10/bajnai_nem_dontott_az_elre_all-e/

flea 2012.02.09. 14:43:24

@anarch: hm, tényleg. Erre sebtiben kiosztanék egy "utóbbi két óra legértelmesebb kommentje" díjat.

orient 2012.02.09. 14:43:46

@zsombordeak: OK nem kötözködés. Brüsszel az egyetlen kívétel üzleti utakra is, de sok más fontos uticélra ahova én repülök/nék nincs a wizzairnek alternatívája.

gyongyi70 2012.02.09. 14:50:52

@orient: most kiváncsiságból megnéztem, hogy tudnék eljutni Skopjeba ma, a malév leállása után.

pikk-pakk, 11-19 óra alatt, 1-2 átszállással.

keptelen kepkeret 2012.02.09. 14:51:15

@T mint T: Ugyanugy ertem magyarul mint angolul es franciaul-de nem arrol van szo h nem olvastam el,hanem arrol,hogy kb.2-3 ev alatt nekem soha,egyszer sem kellett betennem a csomag a kosarba:-)Meggyozodesem volt ar hete,h ez egy uj talalmany-es megsem:-)Ha ez ugyanigy tortent volna Londonan es nem csak Bp-n,akkor nem ereznem (ennyire)igazsagtalannak,de mostmar mindegy,tanultam az esetbol,soha tobbe Wizzair.Nyilvan mas cegnel is vannak "dobozok",de talan az admin kiscsajok stilusa is masabb,vagy nem:-)

adt 2012.02.09. 14:54:26

Teljesen egyetértek a felhívással, sőt szerintem valahogy ezek után ki is kellene ebrudalni Ferihegyről ezt a patkány légitársaságot.Váradi úr, aki jelenleg a Wizzair-t vezeti korábban a malév vezérigazgatója volt, és miután lapátra tették, és persze látta a Malévben a hiányosságokat, ezért hátulról mellbe feljelentette a céget.Ez egy tipikusan magyaros szemét, geci dolog.Nem a kormányokat kell hibáztatni, hanem ezt az aljas szemét céget, a vezérigazgatójával együtt, aki most elárulta több volt kollégáját, és magyar családokat tett tönkre!!!Remélem eltakarodik innen örörkre a cég, és ha már jönnek a fapadosok az üres terminálokra, akkor az ne Wizzair legyen, hanem még több Easyjet, Ryanair...

orient 2012.02.09. 15:00:51

@gyongyi70: Mit nyavajogsz ott a wizzair, meg a ryanair az elvisz mindenhova..minek mész te skopjéba? Lehet menni görögbe most sokkal olcsóbban wizzair-rel... :))

Én Nem is találok Beiruti járatot jelenleg egyáltalán Budapestről csak a turkish airlines járata: odafelé 9.30 óra, visszafelé 1 teljes nap a várakozási idő, átszállással. Malév 2 és fél óra volt direkt út, de tudom mi a szarnak akarok én beirutba repülni...

Dinsdale Piranha 2012.02.09. 15:02:37

@adt: Az a szemét Wizzair nyereséges, a Malév veszteséges, ilyen egyszerű. Te szívesen költöd az adóforintjaidat egy veszteséges cég életben tartására?

gyongyi70 2012.02.09. 15:04:07

@orient: nnna, lehet, hogy nem lesz szükség semmilyen bojkottra:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/09/ryanair_megallapodtak_a_repterrel/

és örüljünk: lesz járat Tampere-be! (az hol az ördögben van?!)

keptelen kepkeret 2012.02.09. 15:08:48

@Blossom: Koszi az egyutterzest,de telleg.Valahol megertem oket is,leven van racio a gondolkodasmodjukban,de azt,h egy huszoneves ex-szolikezelo vigyorogva utasitgasson olyan stilusban,ahogy en pl.senkivel nem beszelnek,so az kihozott a sodrombol.Ez egy szolgaltatas,ha normalisan elmondta volna,h nezze kerem ezt igy nem,nagyon sajnalom bla bla,akkor is igazsagtalannak ereztem volna,de nem kezdek el vele orditani.Ha fizetek valamiert akkor a minimum az,h normalis hangnemben beszeljenek velem,de ez alap.Az angol haveromnak akivel 50 eurot fizetettek ki,nem adtak szamlat,leven beszallas elott volt,mondtak,most sietnek-WTF???Szerencsere a haveromnak volt annyi esze h kikovetelje a szamlat,de ez akkor is nonszensz:-)Tudom,h sokan elturik az ilyesmit(egyebkent en is ilyen vagyok sajnos)de engem nyilvan az is blokkolt,h en voltam az elso a sorban,ergo meg az sem volt h az elottem allonak ugyanilyen gondja lett volna(mert akkor legalabb lelekben felkeszulok:-))Vegulis a vegen en erze rosszul magam,mert nem kellett volna jonnom a kalasnyikovval meg a szarmazasaval,meg a tortenelemmel,es szinten nem volt okos a rambamulokra kiabalni konnyek kozott-de kijott.Most harom evig megint semmi:-))

Logic 2012.02.09. 15:08:55

elég fail a wizznek hogy magára húzta a ryanairt. jobb volt neki a malévvel konkurálni.

orient 2012.02.09. 15:08:59

@gyongyi70: Jó hogy mondod Tampere-t. Nekem kell mennem Helsinkibe. GOndoltam megyek akkor fapadossal, malév kiesett a sorból. Tampere lenne a fapados reptere a finneknek én jártam arra. Na elárulom Tampere reptérről be kell menj a tamperei vasútállomásra(taxi) és utána 2 órát vonatozni Helsinkibe ami kb. 20 euró. Még ebbe is belementem volna mikor láttam repülnek Tampere-be hetente kétszer, akkor is kb. este 11-kor vagy ott, magyarul vonat már nem megy, + egy hotel éjjszaka Tamperében a világ végén, hogy másnap vonatozhass 2 órát Helsinkibe, de még mindig nem értem mi a bajod a wizzairrel... :)))

Logic 2012.02.09. 15:10:11

engem jobban bosszant, hogy a ryanair adókedvezményt kapott az új járatok indításához.. mi is ez ha nem állami támogatás?

Frizuravarjú 2012.02.09. 15:14:29

Erre nincs pénz. Bezzeg Borsodban luxusétteremből etetik a rabokat, miközben a lakosság a küszöböt rágja:
kuruc.info/r/2/91868/

Hihetetlen!

keptelen kepkeret 2012.02.09. 15:14:35

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: Ilyet persze en is lattam,a kedvencem amikor ket csomagbol probalnak egyet varazsolni(ill.ennek variacioi-)de nalam mindig csak egy poggyasz van,10 kg alatt es soha nem volt vele gond evekig,leven nem nagy,nem kemenyfedeles hanem bor,es meg a kerekei sem nagyok-)Eletemben eloszor tortent ez velem,es olyan szinten szandekos lehuzas volt,h elkepeszto.Tudom h nem csak velem csinaljak meg,megis nagyon felbosszantott,de persze ennel rosszabb dolgok is tortennek ezen a foldgolyon,ugyhogy nem morgok:))

különvélemény 2012.02.09. 15:15:44

@online távmunkás: "Szóval a Fideszhez kötődik a Wizz Air főnöke és a Fidesz idején állt le a Malév."

A bkv is a fidesz idején fog leállni, nyilván orbán a hibás.

Frizuravarjú 2012.02.09. 15:15:47

Hello B.A.Z. megye?!!??? Belgák, ja.

báró Csekonics 2012.02.09. 15:24:48

@orient: és pontosan ez a baj a Malév kiesésével, de a sok habzószájú ezt nem képes felfogni, mert évente max. egyszer repülnek csak és akkor az ár a fő szempont. Na, arra pont jó lesz a RyanAir is... (A Wizz-nek meg jól visszanyalt a fagyi, nem is kicsit fúrták a Malévot, azt hitték ők állnak a helyére, hát ezek szerint rohadtul nem.)

gyongyi70 2012.02.09. 15:29:15

@orient: tehát finno. ma is tanultam vmit, köszi! :-)

adt 2012.02.09. 15:30:26

@Dinsdale Piranha: A Malév az utóbbi időkben (3 év) nem volt veszteséges, sőt 70% feletti járat kihasználtásga miatt kimagasló eredményű társaságnak számított.A cég a fennálló hiteltartózásai miatt bukott el, és ez nem azért volt, mert rossz volt a Malév üzletpolitikája(vagy csak részben,korábban).Azért, mert szétdarabolták a rendszerváltás óta, kiszipolyozták, és a korábbi kormányok pedig eladták fillerekért az oroszoknak, akik hatalmas adóssághalmazt akasztottak a nyakába.Ellenben a Malév csődjével nem csak magát a céget kell nézni, hanem a hozzá kapcsolódó hazai vállakozásokat, akikkel együtt már bizony 5-6 ezres is lehet a hazai fogalkoztatottsága.A Wizzair nem hazai cég, az hogy vannak benne magyar tulajdonosok is, az meg kit érdekel!Majd ha a Wizzair hazai bázist épít fel,( kizárólagosan mindent itthon csináltat, itt adózik, és egy fikarcnyi forintot sem visz ki külföldre,) nem csak ilyen, hanem charter járatokat indít, és belép valamelyik nagy repülős konzorciumba(mint a Oneworld), akkor lehet esetlegesen alternatívája a Malévvel szemben.De én úgy gondolom, hogy ezek után hogy gyakorlatilag aljas módon próbál meg üzleti,piaci szegmenshez jutni, igenis, el kellene taposni itthon, ahogy csak lehet!

glad az egyetlen 2012.02.09. 15:30:55

Azért kíváncsi lennék ha a vádaskodónak lenne egy üzlete, amiből él és egyszer csak azt látná, hogy veszélyben a megélhetése, mert a konkurenciához talicskával nyomja be az állam a pénzt így juttatva tisztességtelen előnyhöz, akkor az ő anyjának sírjára ki vinné azt a virágot?

orient 2012.02.09. 15:37:55

@glad az egyetlen: a wizzairnek nem volt veszélyben a megélhetése és főleg nem a malév által. Én rendszeres Malév utas voltam, de sosem repülök wizzairrel. Ezután sem fogok, mert majhd megyek alitaliaval, Lufthansaval és finnairrel, eezek repülnek oda ahova én szeretnék, és kell a wizzair egyik helyre sem repül és ha menne sem lenne jó mert olyan időpontokban repül ami nekem nem jó. DU, késő este, nincsenek napi járatai és nem akarok plussz éjszakákat tölteni sehol ez miatt...stb. A wizzair konkurenciája a ryanair, és az most kőkeményen lenyomja majd őket a malév helyén keletkezett űr miatt...szóval a malév csődjével sokkal többet veszít a wizzair mint nyer, de kár magyarázni mert csak mantrázni fogsz gondolkozni úgysem mert akkor le sem írtad volna ezt az ökörséget..

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.02.09. 15:42:17

Jó, hogy mondjátok ezt az időpont dolgot.
Egyszer próbáltam fapadossal repülni, de olyan extrém időpontban érkezett/indult volna, hogy inkább letettem róla.
A Malév délelőtt megérkezett, a fapados éjjel 11-kor és vissza hajnalban indult, míg a Malév gép szépen kora délután. Ez sem utolsó szempont, 1,5-2 nap plusz.

komplikato 2012.02.09. 15:47:26

"A wizzair konkurenciája a ryanair, és az most kőkeményen lenyomja majd őket a malév helyén keletkezett űr miatt..."

Ja, "kis" állami pénzadomány segítségével.
Ööö, miért is a Wizz kerül akkor bojkott alá? Véletlenül sem azért, mert a Ryanair ellenfele?

Kotkodus 2012.02.09. 15:47:46

na nehogy már az legyen a bűnös aki szólt, hogy egy másik megszegi a versenyszabályokat... na ez a tipikus suttyó magyar magatartás, nem az, hogy megvéded az érdekeidet!
talán nem kellett volna levágni az aranytojást tojó tyúk szárnyait, combjait, majd végül a fejét is... és ez a MINDENKORI magyar kormány bűne, nem az egyiké vagy a másiké!

báró Csekonics 2012.02.09. 15:51:20

@Kotkodus: 'és ez a MINDENKORI magyar kormány bűne, nem az egyiké vagy a másiké!' na végre valaki tovább is lát az orránál! Igen, lehet (sőt tuti) hogy voltak igen nagy elqurások az előző 4+4 éves ciklusban is, de azóta már majd' 2 éve más a főnök, lett volna idő vagy rendbetenni a dolgokat, vagy szépen finoman 'letenni a Malévot a földre' hogy a ne fájjon annyira, nem így beleállítani a kifutóba.

Hohó60 2012.02.09. 15:54:15

@dtomika: ez a megbízhatatlan politikai helyzet egy liberális panel, hülyeség.

Viszont a Wizz-Malév dologban azért van némi átgondolandó. A Wizz egy magáncég, amely a saját pénzén, saját kockázatára dolgozik. Hogyan versenyezzen egy olyannal, aki nem azonos pályán fut, mert állami támogatást kap?
A kapitalizmus nem erről szól.
A cég, ahol dolgozom, hasonló helyzetben volt korábban. Egy állami vállalat (amit közben már eladtak) olyan terméket gyártott, amit simán kitéptek a kezéből, nem tudott annyit gyártani, amit a piac ne vett volna fel, lényegében bármilyen áron adhatta a terméket. Nagyon drága is volt, jó sem volt, de annyira be volt vezetve, hogy gond nélkül el tudta adni. Persze, csókosokon keresztül lehetett csak hozzájutni. 4 magáncég kapott csak közvetlenül a gyártótól, mindenki másnak ezektől kellett/lehetett venni. Mivel a mi cégünk nem kapott a gyártótól, egy hasonló terméket importálnia kellett.
Az állami cég időközben taktikát váltott, létrehozott egy céget, amelyikben 40% magántulajdon volt (volt párttitkár fia, különböző igazgatók, vezetők a gyárból), 60% pedig állami tulajdon volt. És innentől kezdve ez a cég volt a puffer a gyártó és a piac között, csak rajta keresztül lehetett a terméket megvenni.
És jött a szokásos magyar virtus. A gyártást végző cég állami tulajdon volt, és mint mondtam, olyan terméket gyártott, aminek óriási belső piaca volt, az ár sem számított. Nos, ez a cég képes volt a gyártáson évi 0,5 és1% közötti nyereséget termelni. Ugyanis az igazgatók, akik a forgalmazást végző magáncégben tulajdonosok voltak, úgy kalkuláltak, hogy az állami cégnél (amely egyébként az egyik legnagyob pénznyelde volt az országban, állandóan évi százmilliárdokkal támogatták privatizációjáig) ennyi is elég, és jó olcsón adták át a terméket a 40%-ban magántulajdonú cégnek, amelyik viszont így óriási haszonnal adta el a terméket a piac felé. Ez a puffer cég volt az én munkahelyem versenytársa a piacon.
A versenytárs eladta óriási haszonnal a saját termékét, és az így realizált haszonból még ajándékba adott hozzá egy másik, az alaptermékhez szükséges másik terméket is, ami így a vevőknek nagyon megérte, tolongtak is érte.
Az én munkahelyem viszont, ahol nem volt állami támogatásból való zabrálás, ugyanazt a terméket, amelyet a kommunista cég ajándékba adott, kénytelen volt megvenni, és reális áron értékesíteni.
Természetesen, ez egy abszolút inkorrekt verseny volt, súlyos piaci veszteséget szenvedett el cégünk miatta. Az egész szakma tudta mi történik. Volt aki berzenkedett, és volt a ki beállt a sorba, elfogadta a kommunista maffiától a terméket, mert úgy gondolta, így is megtalálja a számítását.

Az elégtétel számunkra akkor érkezett csak meg, amikor pár év múlva privatizálták a gyártó céget. Az új tulajdonos természetesen nem engedte, hogy ár alatt adják el a termékeket saját maguknak, és vége lett a csirkefogásnak. Illetve azért nem teljesen. jelentősen meggyengül az időközben teljesen magáncéggé átvedlett puffercég, de az elmúlt évek alatt a csalárd módon megszerzett pénzekből adott "ajándék" termékekkel valamennyire bevásárolta magát a piacra, és még a mai napig is jelen van.

De vajon azok a cégek, amelyek saját pénzt befektetve, kockáztatva dolgoznak eregményesen, milyen pozíciót tudtak volna felépíteni, ha nem rombolja le a piacot ez a mesterséges képződmény, amely egy állandóan támogatott nagy állami konszernből vonta ki a pénzt kezdetben részben, majd teljesen magánérdekei céljaira. Tulajdonképpen a magáncégek adójából támogatott állami cég menedzsmentje arra használta fel az állami támogatást, hogy megfojtsa azokat az adózó vállalkozásokat, akik adóbefizetéseiből őket fenntartották.
Hát egy kicsit hosszú lett, de talán érthető, hogy ha kapitalizmust akarunk, akkor ott tiszta viszonyoknak kell lennie. Én sem örülök, hogy Malév megszűnt, de ha állandóan csak nyelte a pénzt, akkor nincs mit tenni vele.

Dinsdale Piranha 2012.02.09. 15:54:33

@adt: Vicces egy külföldi tulajdonú cégnek azt felróni, hogy nem itthon adózik, mikor a Malév vagy 20 éve egyáltalán nem adózott, hanem csak vitte az adóforintokat. :)
Egyébként a Malévos magyar a jó magyar, a Wizzaires magyar meg rossz magyar?

Pakos · http://iranynewyork.hu 2012.02.09. 16:00:02

Nem értem miért kell nekünk mindenképp egy légitársaság. Sajnálom a mi a MALÉV- val történt, de most csak azért egy új légitársaságot létrehozni, hogy elmondhassuk, '' nekünk is van '', teljesen felesleges.

commentz 2012.02.09. 16:03:24

@adt: Ejnye, ennyi hulyeseget egy hozzaszolasban... Tudod, mit jelent vesztesegesnek lenni??? Olvass utana, legyel kedves, mielott leirod, hogy a Malev nem volt az. Miattam akar a folyamatos allami tokeinjekciokat is hozzaadhatod a beveteli oldalhoz, de mindenkepp oszd meg velunk azt az eves jelentest, amelyikben nincs az utolso oldalon minusz azelott a minimum tizjegyu szam elott.

Ha meg a foglalkoztatottsagon filozofalsz, szamold ki gyorsan nekunk, hogy hany munkahelyet tarthattunk volna fent (mondjuk egy korhazban) azzal az utolso par 4-5 milliardocskas pakkal. Aztan, ha kijon az eredmeny, toroltesd a hsz-odat gyorsan!

Silent Bob 2012.02.09. 16:06:57

@orient: @gyongyi70:
Halál komolyan azt gondoljátok, hogy ha van igény ezekre a járatokra és lehet rentábilisan működtetni, akkor nem fognak ilyeneket indítani?

egy atlag 2012.02.09. 16:16:39

komcsi malév, rohadt pénztemető, nem kár érte.

orient 2012.02.09. 16:19:17

@Silent Bob: Hát jelenleg kérlek találj nekem Beiruti járatot Budapestről ahol nem 8-24 óra a az átszállással odajutni az egyébként 2 órás repülőútra. Mielőtt beszólsz nagyon sokszor repültem ezzel a malév járattal és mindig tele volt, tehát volt rá igény, bár igaz nem pestről hanem németektől és máshonnan voltak átszálló utasok a járatra. Wizzair nemfog oda repülni az fix. De említve lett Skopje is. Én még említenék sok német és skandináv uticélt is ahova nem repül a wizzair, vagy ha fog akkor is szarul este megy (+éjjszaka hotel), vagy olyan helyre aminek köze nincs az eredeti célhoz és át sem tudsz buszozni, vonatozni mert éjjszaka már semmi sem jár. Legjobb példa erre a Tampere járat ha helsinkibe mennél. 2 óra vonattal és este 10-11-re ér a wizzair oda.

Tudom van lufthansa, meg alitalia és hasonlók, de ez volt a cél hogy a malév helyett külföldi társoságokkal repüljünk? Gratulálok. Ha a malévnak szarul ment akkor jegyet kellett volna emelni olyan Lufthansa, Alitalia KLM szintre és akkor már jobban ment volna, és a legtöbb üzleti utazójuk vagy közel keleti utasuk akkor is velük repült volna.

commentz 2012.02.09. 16:21:35

@Silent Bob: mar hogyne inditananak, @orient sem aggodik, ha annyit repul, amennyit irja, akkor hetfon ott csücsül majd a Lufi frankfurti jaratan es tuszkolja a kezipoggyaszat a kobakja fole. Csak azert sivit szerintem, mert edig a oneworld-on gyujtogette a pontjait, most meg ki kell majd toltenie egy Miles and More jelentkezest. Nehany arab most biztosan szarban van, ez teny, meg az a nyolc magyar uzletember is, aki eddig allami tamogatassal repult keletre targyalni, de ezt asszem, tuleljuk majd valahogy.

Silent Bob 2012.02.09. 16:23:29

@orient: "jelenleg kérlek"
Egy hete ment csődbe a MALÉV. Nyilván időbe telik, míg kialakul az új rendszer, de ahogy mondod, tele voltak ezek a gépek, tehát biztos lesz rá jelentkező. Nem beszólok, de ahhoz képest, hogy nemzetközi főfaszok vagytok, elég egyszerűen gondolkodtok.

gyongyi70 2012.02.09. 16:24:08

@Silent Bob: kedves Bob, már többször leírtam ma: ezek a járatok úgy néztek ki, hogy jött a repcsi Skopjeből, én kiszálltam Pesten, a többiek mentek a tranzitváróba, mert macedónok voltak, akik mentek vissza dolgozni Londonba, Párizsba, vagy nyugat-európai üzletemberek, akik mentek haza.

Tehát nem a Bp-Skopje járatra van igazán igény, hanem a Skopje-London, Skopje-Párizs stb. járatra. Lesz ilyen, hogyne, de nem Bp-en keresztül. Ezért aki innen megy, az utazik átszállással, egyéni szoc probléma.

De a kieső utasforgalom már nem.

Mesterlövész 2012.02.09. 16:24:26

Ezeket a hülyéket nem lehet bojkottálni?

commentz 2012.02.09. 16:27:09

@orient: az a tele gep tudod hogyan lett tele? Gondolom ugy, hogy nyolc codeshare kodja volt a jaratnak, igy pontosan 4 ember ult rajta, aki a jegyet a Malev-nal vette. Ilyenkor nagyon nem mindegy ki tolti meg a gepet...

orient 2012.02.09. 16:27:29

@Silent Bob: tarst fejben akkor és írj ha lesz Budapest-Beirut járat kérlek, mondjuk pár hónapon belül...

Silent Bob 2012.02.09. 16:29:37

@gyongyi70:
Rajtad kívül hányan szálltak még ki Budapesten? Mert ha nem sokan, akkor a tranzitutasok miatt nem nagyon érte meg egy veszteséges légitársaságot üzemeltetni. A te szempontodból és orientéből értem, hogy nem tetszik a dolog, de hadd ne finanszírozza pár ember kényelmét egy ország.

Silent Bob 2012.02.09. 16:30:55

@orient:
Azért ennyire nem feszít a dolog. :)

Szamiz67 2012.02.09. 16:30:58

@adt:

Wizzair: 1.500 fő, 11 millió utas - 84% telítettség
Malév: 2.600 fő, 3,2 millió utas, 75% telítettség

gyongyi70 2012.02.09. 16:31:03

@commentz: nem az utaslistákat nézegettük, hanem ültünk rajta, s mivel két oldalról könyököltek belém, ölég jól tudtam érzékelni, hogy full tele volt.

gyongyi70 2012.02.09. 16:33:18

@Silent Bob: ne haragudj, de miért nem érte meg?

vettek jegyet? vettek. tele volt a gép? tele.

mitől volt ráfizetés?

az más, hogy most, csatakozó járat nélkül veszteséges lenne, ezért nem lesz ilyen járat. Ezt írom, hogy nem lesz. És akkor hiányozni fog 2 milló utas évente. És akkor 1000 milliárddal tartozunk a reptérnek.

jó üzlet, valóban.

orient 2012.02.09. 16:34:58

@commentz: Nem ezek a németországban, párizsban...stb. élő arabok biz mind a malévnál vettek jegyet. Általában mindig beszélek a kökrülöttem ülőkkel egy ilyen járaton és biz mind malévon keresztül vett és repült. Soha sem találkoztam olyannal aki azt mondta a lufhansánál vettem a jegyet budapesten keresztül repülök...stb. Ha pl én legközelebb megyek beirutba akkor megyek turkish airlines-szal mert más nincs 1 napi várakozási idővel és a turkish airlines-nál veszem a jegyet ezért van ott az átszállás. Ez volt igaz a malévra is. A 4 arab üzletember le van szarva meg nagyon egyszerű gondolkodást takar. Ha az nem négy hanem jóval több naponta akkor már szar nem csak a malévnak hanem reptérnek is mert ezek itt el is vertek a várakozási idő alatt nem kevés pénzt. Beirutban sok helyen láttam Budapesti utakat, 1 hetes csoportokban ahol egész repülőket töltöttek meg turistákkal akik rendszeresen kezdtek jönni már mivel nincs olyan messze mint Párizs vagy Amszterdam(ezt turistáktól hallottam akikkel itt futottam össze), de simán annyira szép vagy még szebb is. Na ők sem a csóróbb fajtákból kerültek ki, ezentúl ők sem fognak ide repülni ha 14-18 órát kell ácsingózni isztambulban ez miatt, akkor inkább elrepül majd egyenesen párizsba...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.09. 16:35:14

@keptelen kepkeret: erre csak annyit tudok mondani: örülj, hogy nem indult ellened büntetőeljárás életveszélyes fenyegetés miatt például, és nem bírságoltak meg garázdaságért. De gondolom, te is tisztában voltál azzal, hogy egy ilyen úri murit nem akárhol csaphatsz, pl. bármelyik londoni reptéren bilincsre verve vittek volna el, és nem a sajád lábadon, hanem kétoldalról a hónod alá nyúlva. Ott ugyanis még csak emelt hangon sem szabad beszélni a személyzettel.
Én egyszer kaptam agyfaszt, pont a Heathrow-n, amikor a (váratlan és utolsó percben történt) NY-BUD járatot Londonon keresztül vitték és ott át kellett szállnom. Átszálláskor derült ki, hogy csak 1db kézipoggyász a megengedett (akkoriban ez a reptér egyedül volt ezzel a szabállyal a világon), az én kezemben pedig volt 1 fotóstáska és 1 laptoptáska. Most akkor melyiket adjam fel poggyászként a hatvankilós bőröndök közé?
Bemorcoltam, hogy nekem erről senki nem szólt (tényleg nem), én nem erre a reptérre készültem, oldják meg a hülye szabályukat, ha fontos nekik. Lehajigáltam magam köré a táskáimat és leültem a padlóra. Nem kiabáltam, nem káromkodtam. A biztonsági tiszt igen udvariasan megkérdezte, hogy hajlandó vagyok-e most azonnal lehiggadni, vagy inkább az őrszobán várnám meg a kedélycsillapodást.
Azt hiszem, ha géppuskát emlegettem volna, kurvát kiabálok stb, még mindig ülnék valamelyik dutyiban...

Silent Bob 2012.02.09. 16:35:30

@gyongyi70:
Attól volt ráfizetés, hogy havonta milliárdokat kellett beletolni a cégbe. Vagy te ezt minek nevezed?

gyongyi70 2012.02.09. 16:39:00

@Silent Bob: két különböző dologról beszélünk.

a cég veszteséges volt, mert cipelt magával egy sor régi adósságot, rossz költségszerkeztek.

egyes járatok megtérülése, veszteségessége megint más dolog.

orient 2012.02.09. 16:40:15

@Silent Bob: ez szimplán hazugság. Attól volt ráfizetés hogy ott pumpálták ki a pénzt a politikusi érdekkörök vagy az orosz maffia a magyar állam és adófizetők pénzét. Ezeknek egytől egyik rács mögött lenne a helye de köze nincs a légitársasághoz és annak hatékonyságához. Gondolom nem kapsz infarktust ha elárulom a BKV és MÁV is üzemeltethető lenne töredék összegből, és jobb szolgáltatással. Ha igen akkor te élsz valamiféle álomvilágban és a valóságtól nagyon messze!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.02.09. 16:41:42

@negondolkozz!majdénmegmondom!: turistaként is, ha lehetett, a Malévot választottam, pedig mehettem volna Wizz-el is azonos úticélra. De megére a Malév, az európai prémium repterekért, a pontosságért, azért, hogy a weboldalon feltüntetett árat fizettem és nem tettek rá minden Next gombbal valami marhaságot. Áprilisban megyek Budapestre, a Malév jegyem és a bedőlés után vásárolt Wizz jegy között 8000 forint különbség van, amit lazán felemészt a stockholmi reptéri transzfer az itteni Wizz-reptérre. Szóval igen sajnálom a Malévot, de be kell látni, hogy nem volt fenntartható. Hosszú éveken át menthető lett volna, tényleg a hosszabbítás hosszabbítása után kapcsolták le a lélegeztetőgépet.

Silent Bob 2012.02.09. 16:44:34

@orient: @gyongyi70:
Nem élek álomvilágban. Ha egy céget nem tudnak nyereségesen üzemeltetni, akkor azt be kell zárni. Nagyon remélem, hogy a MÁV és a BKV lesz a következő. Igen, azért volt veszteséges a MALÉV, mert kilopták belőle a pénzt és gazdaságtalanul üzemeltették.
A szolgáltatásokra igény van, tehát lesz, aki csinálja. A többi engem nem érdekel. Illetve de, még esetleg meg lehetne vizsgálni, hogy mindez kinek a felelőssége és kurva sok időre börtönbe zárni.

orient 2012.02.09. 16:48:42

@Silent Bob: Sajnos rosszul gondolkozol. A BKV és MÁV ugyan úgy nyomja a bögyömet mint más adófizetőnek de nem a csőd a megoldás. Megbénítani egy város és ország közlekedését (BKV-MÁV) csak óriási gazdasági visszaesést fog eredményezni és nagyon sok embernek keseríteni meg az életét, anyagi és gazdasági károkról nem is beszélek, ha pl. X millió ember nem jut el munkába naponta ez miatt.
Megoldás az lenne ha most mindenkit rács mögé tenni és tisztességesen irányítani őket lopás nélkül, bár erre szinte semmi esély sincs jelenleg.

Silent Bob 2012.02.09. 16:51:57

@orient:
Nem arról beszélek, hogy ne legyen MÁV vagy BKV, félreértesz. Erről beszélek, különös tekintettel az utolsó tagmondatodra:
"Megoldás az lenne ha most mindenkit rács mögé tenni és tisztességesen irányítani őket lopás nélkül, bár erre szinte semmi esély sincs jelenleg."

Hidd el, nekem is kurva kényelmetlen lesz, ha egy darabig nem lesz BKV (kb mint neked átszállással repülni Beirutba :) ), de ezeket meg kell lépni.

odamondó 2012.02.09. 16:56:05

wizzairnek mi értelme volt felnyomni a malévot? egyáltalán nem ugyanazt a réteget szállítják. Nekik vajmi kevés hasznuk fog ebből származni. Lufthansa/Austrian/KLM már nyerni fog rajta.

Különben értem én a business utasok fájdalmát, hogy nehezebb lesz számukra a repülés csak éppenséggel ők eléggé hangyafingnyi százalékot képviselnek a repülő utasokból. Ha annyira eltartották volna a malévot akkor miért volt veszteséges?

orient 2012.02.09. 16:58:23

@Silent Bob: Köszi, de egyelőre a BKV-t többet használom mint a Malév gépeket, ez sokkal inkább szívatna meg mint a malév járat, bár az is kellemetlen :

orient 2012.02.09. 17:01:17

@odamondó: Pont fordítva. A Business utasok voltak többségben malév gépeken, nyaraló utasok eddig is fapadossal mentek.

Ezt is már leírták hogy a Malév nem azért ment csődbe mert nem tartották el az utasok hanem mert a politikai érdekkörök ott lopkodják szét magukat mint BKV, MÁV esetében. Mellesleg üzemi szinten nyereséges volt a malév tehát eltartották elárulom...

orient 2012.02.09. 17:06:31

@Silent Bob: És szerinted ha csődbemegy a BKV akkor valakit felelősségre vonnak és majd megoldódik a lopkodás ? :)))

Mr Neanderthal 2012.02.09. 17:07:07

a hülyeség szárnyakat ad vágyainak...

Szamiz67 2012.02.09. 17:08:21

@odamondó: Szerintem ennek legfeljebb a 'most, vagy félév múlva zárják be a Malévot' kérdésben lehetett szerepe, az EU magától is kiszúrt volna valamelyik esedékes időszaki egyztetésen 100 milliárdos nagyságrendű tételt.

komplikato 2012.02.09. 17:13:52

@Dinsdale Piranha: Ja, gondolom a MOL, az OTP vagy CBA külföldi érdekeltségei mind Magyarországon adóznak ... ja nem.

dtomika 2012.02.09. 17:15:56

@Hohó60:
Bocs de én senki véleményére nem mondtam , hogy hülyeség amit ír. Továbbá a visszamenőlegesen megállapított terhek, a naponként megváltoztatott rendeletek, törvények ...stb....stb nem tervezhető, kiszámíthatattlan helyzetet teremt. Atémához kapcsolódóan pedig csak megjegyezném, hogy a MALÉV is magán cég. Emlékezni kellene, hogy volt amikor 3-4 bank volt a többségi tulajdonos, aztán volt az ALITALIA, aztán volt ABRAMOVICS.... és pont azért kapott 100 milliárd büntetést , mert az tiltott állami támogatás. Folytatnám azzal, hogy hitegették a WIZZER-t és közben a háttérben 3 milliárdot adtak a RYNAIR-nek
Azt hiszem ( mert nem tudom) hogy nagy pénzek mentek egyesek zsebébe. Sokkal nagyobbak mint a BKV-pénzek, vagy a Hunvald ügy, vagy a Hagyó ügy

Silent Bob 2012.02.09. 17:19:29

@orient: Ha csinálnak helyette valami legalább félig-meddig piaci alapon, hatékonyabban működő céget, akkor előrébb vagyunk. Valamerre lépni kell és kicsiben, fokozatosan nem lehet megoldani a problémákat mert aki megtehetné, azoknak nem áll érdekében.

Szűcslaci 2012.02.09. 17:45:56

@Kompli: A Malévnak csak néhány szutykos gépe volt, mégis húsz percenként landolt egy gép A Ferihegyen. szerinted, ha nincs Malév, nincs légiszállítás? Édes Istenem...( de még mindig jobb vagy attól a kommentelőtől, aki úgy gondolja, hogy a Malév az egy géptípus és sajnálja, hogy nincs olyan többé, pedig milyen szép volt)

odamondó 2012.02.09. 17:54:23

@orient: ja azt én sehol nem cáfoltam hogy nem a business utasok voltak többségben a malévon. Tudod 300 euróért milánó-budapest egyetlen túrista szívét sem fogja elnyerni.

Egy nagy légitársaság se tud már építeni a business utasokra. Kevés pénz van belőlük de nagyon sok a kívánságuk és a baj velük. Kell a tömeg a túrista.

Nyílván ment a magyar szokásos kilopkodás, de nem kell abban a tévhitben élni, hogy lopkodás nélkül tovább bírtuk volna sokkal.

ne most 2012.02.09. 17:56:52

Eddig miért nem szólitottak fel a bojkottra? Ja szétugrott a Malév, dögöljön meg a szomszéd tehene. Végül is a Wizzair az egyetlen magyar légitársaság, ami maradt.

hazank fia 2012.02.09. 18:01:33

@gyongyi70:
Eddig olvastam a kommenteket. Az elso ertelmes hozzaszolas.

Mindenki nagyon okos, hogy a Wizz meg a Ryan hogyan veszi at a Malev eddigi utvonalait. Csak azt felejti el mindenki, hogy ezeken az utvonalakon 90%-ban transit utasok kozlekedtek, akikkel a Budapestrol indulo jaratokat toltottek fel. Mivel nem erkeznek a transit utasok, mar most nagyreszben lealltak az egyeb tarsasagok code-share jaratai is. Tobbek kozott, a JFK jarat sem indul ujra. Ezt hogyan potolja egy fapados? Atveszi a jaratokat? Ugyanugy 2 millio utast fog Budapestre hozni? Sajnos onnan nem lesz tovabb. 2 millio utas pedig nem fog turistakent erkezni.

A wizz pedig mennyire maganceg? Azt valahogy mindenki elfelejtette, hogy Varadi a Wizz megalapitasahoz szukseges toket a Malev vezerigazgatojakent lopta ki a Malevbol? Ezek nem adoforintok?

Szamiz67 2012.02.09. 18:15:29

@hazank fia, Olvass utána, hogy a Wizzair hogyan, miből, mennyiből, kiknek a részvételével alakult meg, és ahelyett hogy mocskolódsz, megbecsülhetnéd, hogy vannak olyan magyar emberek, akik óriási kockázatot vállalva vállalkoznak a globális világgazdaságban. Ehhez nagyon kevés magyar emberben van meg a szakmai ,menedzseri, személyiségbeli felkészültség. A politikai kapcsolatokból gazdagodó magyarok mögött nem véletlenül nincs se előtte, se utána hiteles nemzetközi karrier.

HgGina 2012.02.09. 18:27:45

A bojkott kitalálója nyugodtan fizessen a sajátjából a Malév gúnynevű pénznyelde fenntartásáért!

A buszos dolognak meg mi a következménye? Feketék randalíroznak mindenfelé, a drog és a bűnözés olyan aránya köthető hozzájuk, mint itthon a bodzaszedés a halványfeketékhez.

soproni1 2012.02.09. 18:28:12

"A Malév körülbelül 500 hazai vállalkozásnak adott rendszeres megrendelést,"

Megrendelni könnyű ! Fizetni, pajtások ! A fészbukot telesíró malévosok elfelejtették megköszönni a kifizetetlen beszállítóknak az évi 1 ingyen repülést ! A Wizzair nyert ! A dolgozói győzték le a malév dolgozókat ! A vesztes miért nem tart öszödi beszédet magának ? Utána sokkal jobb lesz.

hazank fia 2012.02.09. 18:35:54

@Szamiz67:
Naivitasod lenyugoz. Remelem eleted soran nem mindent a wikipediara fogsz alapozni.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.09. 18:57:26

Milyen piaci eszközök, baszd meg?

Az mióta piaci eszköz, hogy ha az egyiknek szarul megy, akkor állam bácsi ad neki pár milliárdot, a versenytárs meg oldja meg, ahogy tudja?

A Malévnek meg kurva sok léhűtője és nagyon kevés dolgozója volt, azért voltak több ezren. Műszaki embere alig volt, a gépeit ugyanis bérmunkában szervizelte az Aeroplex (mert a Malév vezetősége Déri Tamással (Tensi Tours - a sajátcégének akkor is fillérekért adta bérbe a Malév-gépeket, és még mindig nem ül hűtlen kezelésért börtönben) és az ő félgörög Szamarasz János barátjával az élen volt olyan fasz 1992-ben, hogy átadta egy vegyesvállalatba a teljes műszaki gárdáját bagóért (2 millió dollár), és aztán ezt a pénzt ki is fizette kb. 1 év alatt a vegyesvállalat nyakára ültetett, teljesen tehetségtelen 5-6 db amerikai igazgatónak (Lockheed).

Persze a léhűtők az irodákban maradtak dögivel.

Közbiztonság Szilárd 2012.02.09. 19:02:26

Azt meg tanuld már meg, idióta, hogy a police officer NEM rendőrtiszt, hanem közrendőr.

moncayo 2012.02.09. 19:08:09

Ez olyan baromság, mit egy sikeres országot (pl. Svájc) megjelölni Magyarország csődközeli helyzetéért. A WizzAir azt tette, ami a dolga, versenyzett. A Malév meg BKV-st játszott. (lopkovics, elfekvő pártkáderek, stb.)

Csak jól jártunk a halálával.

komplikato 2012.02.09. 19:27:33

@moncayo: Azért ha fenti sorok igazak a Wizzair alapjairól, akkor az árnyalja a helyzetet. Ha pedig a Wizz és a Ryan is kapott zsetont miközben mantrázták, hogy a MALÉV meg lesz mentve ... az meg megérne egy misét, miért és hogyan???
Ez az egész mindennek látszik csak versenynek nem. Kb. akkora verseny van mint átlag magyar közbeszerzésen. Semekkora.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2012.02.09. 19:31:15

BUD egyértelműen elvesztette a tranzitutasokat ez tény, a Malév meg -szinte- belőlük élt. Napi szinten, NON Schengen átlagolva reggel 4-500 délután kb 600 utas volt, délben DUB LGW nagyon felhúzva 100fő, tehát kb1200 napi átszálló utas, az érkező Schengen belsőt így hirtelen nem tudom mondani, saccolnám csak. A többiek előbb-utóbb előkerülnek, bár nyilván jó pár évig nem közelíti meg a tavalyi amúgy is rekord évet

különvélemény 2012.02.09. 19:33:45

@negondolkozz!majdénmegmondom!:

Ez a lényege a fapadosnak, a legolcsóbb időpontokban száll le, mert ugye azt sem ingyen adják.

Akinek van pénze, az megfizeti, hogy kicsekkolás után még kényelmesen kiér a reptérre és felszáll, aki viszont csóró, az nem panaszkodik, ha 03-kor száll fel vagy le a gépe.

User2.0 2012.02.09. 19:49:52

Lehullt a lepel: Oszkó Péter a Wizzair igazgatósági tagja. Innen nincs mit magyarázni, ő aztán tökéletesen tisztában volt vele, hogy mit kell tenni a Malév ellehetetlenítése érdekében. Ennek az embernek semmi nem szent, az a pár ezer ember, akit ezzel tönkretett az mindegy. Egy igazi hóhér...

Környezettudatos 2012.02.09. 20:13:31

@Ellensúly: Nem gusztustalan. A gusztustalan az az, amit a malév és a magyar állam összekacsintva művelt. Na, az gusztustalan. Olyan magyar. Ismerős: "okosba megcsinyájjuk-e!"

herut 2012.02.09. 20:30:23

Oszkó szerepét,jövedelmeit,befektetéseit,vagyonát alapból megvizsgálnám.Minő véletlen ez a konkurensnél betöltött igazgató tanácsi poszt!

Kámasuka 2012.02.09. 20:38:53

Oszkó volt még nemrég a cuclibbantak hőse, meg szakértői kormány várományosa!

Gondolom a legfeddhetetlenebb ember akit találtak...:)

Szamiz67 2012.02.09. 21:13:48

@Kompli: Mindesetre a Wizzair 650%-al hatékonyabban működött tavaly, mint a Malév....

Kámasuka 2012.02.09. 21:37:11

@Szamiz67: Igen, és ebben az is közrejátszott hogy Oszkóval szétverette a Malévet. Persze ez is hozzátartozik az üzlethez. Szockó recept szerint.

Szamiz67 2012.02.09. 21:50:57

@BenFranklin: Nem tudom hány éves vagy, de a Malév az elmúlt 20 évben pont ilyen szarul működött, 2-3 évente lecserélték a vezetőt, aki megígérte, hogy jövőre 0 ,aztán a csillagos ég, oszt mégse, 2-3 évente beugrott 30-40 milliárd adópéz a Malévbe. Váradi valamikor 2002 körül volt Malév vezér, 2010-ben a Malév már nem osztott, szorzott a Wizzairnek, mivel Wizzair közel 4x akkora utasforgalmat boyolított le már akkor is. A Malévba és Ferihegyre pártokat, ciklusokat átívelően volt rendőri, nemzetbiztonsági emberek vannak beágyazódva és a szakszervezetek szerepe is véleményes. Ezek a háttér emberek nagyon keményen beleavatkoznak, hogy mi történjen, történhet. Ja, egyébként az elmúlt 20 év minden elemzése a Malév lehetetlen helyzetét vázolta, mert nem sikerült nagy szövetségest találnia, fapadossá válhatott volna, de ahhoz a munkaerő állomány 70%-át ki kellett rúgni, azt meg nem vállalta fel a politika.

Szamiz67 2012.02.09. 21:53:36

@BenFranklin: Persze nyugodtan Oszkozhatsz, meg szockózhatsz, pedig a Malév esete, példája megérdemelné, hogy az állam szerepét, súlyát, a 750e. állami/önkormányzati alkalmazott megtartásának okait elemezzük.

Pamuk 2012.02.10. 10:34:05

Ha a könnyek felszáradtak, az érzelmek egy picit lohadnak, és képesek lesztek nem érzelmi kérdést csinálni a dologból, akkor, és talán csak akkor megérthetitek a dolgokat.

Megérthetitek, hogy a nemzeti pántlikával átkötött tízmilliárdok önáltatások, hogy a malév úgy volt szarkupac, ahogyan volt, hogy nincs már ilyen, hogy nemzeti légitársaság, és hogy Ti mint utazóközönség jártok a dologgal jól.

Megérthetitek, hogy több pénzt hoz a turizmusnak ez a döntés, és a pezsgő verseny, mint 10 formaegy, és talán egyszer ráéreztek a repülés igazi lehetőségeire is.

Mondjuk ha ilyen összefércelt okfejtéseken nőttök fel, mint ez a felhívás itt fentebb, akkor erre nem sok esélyt látok.

Üdv Ryanair, üdv Wizzair,!

wizzairbojkott 2012.02.10. 11:10:26

A hír igaz.

A szerveződő bojkotthoz az alábbi közösségi oldalakon lehet csatlakozni:

Facebook: www.facebook.com/pages/Wizz-Air-bojkott/343732362316502?sk=wall

Google+: plus.google.com/b/109502151838324085703/109502151838324085703/posts

Fiesole 2012.02.10. 12:55:22

A Malévot/Wizzairt érintő postok a legnagyobb modorosság-gyűjtemények:)
Vannak ugye a főokos kommentelők, akik olyan rendszeresen használják a repülőjáratokat mint mások a 7es buszt és ezt fontosnak tartják másokkal is megosztani. BUD-TGM W6 777-el pfffffff
Aztán minden második komment "ezért tart itt az ország", "ez olyan magyaros" , "az okos magyarok"
És az elmaradhatatlan orbánozás (holott elég lenne pár nevet említeni, pl. Oszkó)
Szakadok a röhögéstől:)))

flea 2012.02.10. 13:22:25

@Fiesole: _bármely_ indexcímlapos blogposzt pillanatok alatt közhelygyűjteménnyé változik pusztán a mennyiség okán, még az sem kell, hogy a témának legyen valami közéleti vetülete. (Itt jegyezném meg, hogy a közhelyek kiemelése és az azokon való "szakadás" maga is közhely, annál is inkább, mert _vannak_ tartalmas kommentek is, ha nem is többségben.)

Navarone 2012.02.13. 08:52:05

@Martian: Malmö, Sturup Repülőtér. Busszal bent vagyok a repülőtérről a központi pályaudvarnál gyorsan, onnan vonattal megyek bármerre. Miért lenne kies? Mennyivel jobb Ferihegy? Onnan is csak vonattal vagy busszal tud továbbmenni az utas, vagy taxit hív és örül, ha nem vágják át száz euróval.

Navarone 2012.02.13. 09:31:55

@keptelen kepkeret: ne haragudj, de nem volt igazad. Meg van adva a méret, amit fel lehet vinni a fedélzetre. Ha annál nagyobb, nem viheted fel. Erről nem az a lány tehet, akit leüvöltöttél (ami mellesleg a te szégyened, nem az övé, pláne a cigányozás), hanem te fogadtad el, amikor repülőjegyet vásároltál. Mellesleg a hócipőm tele van azokkal a csórókkal, akik telepakolják bőrönddel a fedélzetet, és nem tudom feltenni a kistáskám és a kabátom, mert lógnak ki a bőröndök, amiknek a csomagtérben lenne a helye. Ha nincs erre harminc euród, sajnálom, de nem volt igazad a lánnyal szemben, ezt jó, ha tudod!

király vagyok 2012.02.13. 09:35:46

jól beszész teso szoszi aki csorró geci az ne röpkögyék menyen gyalog vagy szekérre majd odaér de baszkodgyon a repölőn
bele kéne verni mindegyiknek a fejibe aztán röpködhet a csöves asz anyába

Globetrotter2014 2012.02.13. 09:44:42

Hirtelen beugrott hogy mekkora szemétséget csinált a Ryan anank idején a Wizzel a frankfurti járatra, kinyírta a Wizzt egyszerű felfaló árazással, aztán lazán felföggesztette a járatát, mert a Ferihegy pénzt mert kérni a fogadásért.

Én a helyükben háromszor is megfontolbnám hogy még egyszer adjak a Ryan szavára....

flea 2012.02.13. 10:05:40

@ZF2: a Ryanair ritka szarrágó banda, elég, ha a mostani híreket nézed: gátlástalanul hazudnak bármiről. De más szemszögből meg ők voltak azok is, akik fontolgatták, hogy pótdíjazzák a kerekes székeseket, mert az mennyi helyet foglal és micsoda plusz macera. Szánalom.
süti beállítások módosítása