Ön szerint elképzelhető, hogy 2012-től a kábeltévéhez hasonló díjcsomagokban kell majd előfizetnünk a legnépszerűbb internetes oldalakra? Két vezető kanadai telekommunikációs cég alkalmazottjai szerint igen. Vajon csak kacsa hír? Vagy a telefontársaságok ma még titkolt tervéről van szó, amelyek így akarnak rákényszeríteni bennünket a drágább, mobilra optimalizált online technológia használatára? Mindenesetre tény: ma egymilliárd ember csatlakozik számítógépről az internetre, és több mint hárommilliárdnak van hordozható telefonja. A mobileszközök térnyerése minden szakember szerint éveken belül fenekestül felforgatja a világhálót.
A legjobb kampány a negatív kampány
A közeljövőben a telefontársaságok várhatóan kampányt indítanak az otthoni internetezés ellen, hogy minél több embert vegyenek rá költségesebb, mobilos szolgáltatásaik használatára. Két kanadai multi, a TELUS és a Bell Canada már meg is tette az első lépést: több alkalmazottjuk egyidőben kikotyogta (vagy szándékosan kiszivárogtatta), hogy 2012-től, de lehet, hogy már 2010-től, a kábeltévé-társaságok modelljét követve előfizetői csomagokba rendezik a legnépszerűbb weblapokat. Mindez az érintett oldalak látogatottságának radikális csökkenéséhez, majd pénzügyi csődjéhez vezet, a kibővült mobil online szolgáltatásokkal színre lépő telekommunikációs vállalatok pedig a megmentő szerepében tetszelegve deklarálhatják az otthoni internetezés végét.
A nyilvánosság ereje
Ha nem szándékosan adta ki a hírt a két kanadai vállalat, hanem munkavállalóik azért beszéltek a titokról, hogy a nyilvánosság erejével vegyék fel a küzdelmet a közelgő sokk ellen, jó emberre leltek, ugyanis állítólag Dylan Pattyn, a Time Magazin újságírója állt rá az ügyre. Hamarosan megjelenő cikkében várhatóan a TELUS egyik marketingszakértője is nyilatkozik majd arról, hogy cégénél már meg is kezdték azoknak a honlapoknak a blokkolását, amelyek nem részei a társaság mobil előfizetői csomagjának.
Igaz, vagy hamis?
Az Internet fizetőssé tételének hírét a két kanadai társaság azonnal tagadta, és olyan hírek is elterjedtek, miszerint Dylan Pattyn valójában soha nem dolgozott a Time Magazinnál, hanem egy 26 éves hobbi cikkíró, aki brahiból bombázza elméleteivel a neves lap szerkesztőségét. Így vagy úgy: az ügy kipattanása óta sorra szerveződnek az internetes tiltakozó mozgalmak. Kérdés, mennyiben konvertálható a felhasználók ellenállása olyan erővé, amely képes befolyásolni a telekommunikációs vállalatok üzletpolitikáját.
Forrás: Conspiracyplanet.com
Utolsó kommentek