Utolsó kommentek

Címkék

alkohol (1) anorexia (2) arzén (1) auchan (1) bambi (1) bánó andrás (1) batiz (1) bbc (2) begium (1) bicikliut (1) BKK (1) bkv (1) budai bernadett (1) budapest (3) búzaégetés (1) cigány (2) coca cola (1) csernobil (1) daniel pipes (1) danks (1) daróczi (1) da vinci (1) demcsák zsuzsa (1) demszky (1) dinnye (1) dopping (1) drog (1) dr frank schirrmacher (1) dugó (1) egyszarvú (1) élelmiszerfegyver (1) előfizetés (2) elöregedés (1) európai parlament (4) eurovízió (2) félelem (4) felvonulás (1) fénykép (1) fóbia (2) foci eb (1) fodor gabor (1) fogkrém (1) fogselyem (1) fogyás (2) főváros (3) friderikusz (1) gellért tér (1) globalizáció (5) google (1) gorbacsov (2) grúzia (1) gyilkosság (1) gyorskaja (1) gyurcsány ferenc (2) gyurma (1) háború (4) haiti (1) hajdú péter (1) hamburger (1) hamisítás (4) hasonmás (1) hidegháború (1) hírek (1) holdraszállás (1) honduras (1) hűtővíz (1) ingyen kenyér (1) internet (1) i jános pál (1) jános pál pápa (1) kávé (1) kerekpar (2) kerékpárosok (2) kgb (3) kim dzsong il (1) kisebbség (2) konspi vizuál (2) könyvajánló (1) kőolaj (1) kormányzati negyed (1) közvélemény kutatás (1) lapszemle (6) lenin (1) london (1) margit híd (1) marsi élet (1) maszkos ferfi (1) média (2) mekka kóla (1) melegek (2) merénylet (3) mérgezés (1) metró (2) mobil (2) napóleon (1) navracsics tibor (1) nol (1) norbi (1) obama (1) olimpia (4) olvasoi level (1) orban viktor (1) oroszország (1) összeesküvés (6) pálffy istván (1) para (1) parkolasi cegek (2) peking (1) pekingi olimpia (1) penny (1) pláza (1) politikai korrektség (5) putyin (1) rakpart (1) retusálás (1) roma (1) sándor (1) sivatag (1) skynet (1) slota (1) stohl andrás (1) szabotázs (5) szabó pál (1) szakadás (1) szdsz (2) szegénység (1) széles gabor (1) szíjjártó péter (1) szóvivő (1) szóvivó (1) térképészet (1) terror (1) tévé (1) time magazin (1) torgyán józsef (1) toroczkai (1) történelem (1) Ukrajna (1) unikornis (1) városligeti tó (1) vatikán (2) viaszbábú (1) viktortotó (1) világbank (2) vodka (1) vörös tér (1) wada (1) web 3.0. (1) Címkefelhő

Gombok

Az évszázad átverése: a 4-es metró nem létezik

2008.07.11. 15:42 -

47 komment

Nem épül, nincsenek tervek, a készülő állomásokból pedig bevásárlóközpontok lesznek. Sőt, mindez már a kezdet-kezdetén is így volt eltervezve. Szerintünk tehát nem egyszerűen arról van szó, hogy néha légy kerül levesbe, és ezért csúsznak a munkálatok, hanem az a szomorú valóság, hogy 2011-től legfeljebb csak a metró kísértete járja majd be Budapestet, és a fővárosi guruk mindezt tökéletesen tudják. Mi más állhat a sorozatos bakik, tévedések, évtizedekben mérhető késlekedés mögött, mint összeesküvés, amely a mai napig leleplezésre vár?

Friss hír, hogy veszélybe került a 4-es metró 2011 nyári átadása, mert a kivitelező késésben van a Gellért téri állomás építésével. Szintén a napokban látott napvilágot, hogy az új vonatszerelvények az eredeti ütemtervhez képest körülbelül fél évvel később érkeznek csak Budapestre. Eközben egy sokáig titkolt elemzésből azt is megtudhattuk, hogy az utasokon több mint 30 év alatt sem jön be a metróépítés ára. Mindez alig egy hét alatt. Ráadásul az önszivatás betetőzéseként mindenki pénzt követel a másiktól, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mit szól ehhez a finanszírozásban elvileg döntő szerepet játszó Európai Unió. Okos ember mindezeket jóelőre látja, és bele se kezd a macerába. Az előbbi és a hasonló álhírek a  látszat fenntartásához kellenek, hogy épül az új metró.

A fantommetró igézete

A 4-es metró meg nem építésének ötlete 1972-ben merült fel először, és már akkor is jó viccnek tűnt. A kamutervek egy 1996-os tanulmány alapján nyerték el mai formájukat, amelynek megvalósításába a budapesti városvezetés 2004-ben vágott bele (persze nem). Eközben fellángoltak a politikai viták is: az Orbán kormányt szapulták, mert 1998-ban luxusberuházásnak titulálva leállította az építkezés előkészületeit, a szocialistákat anyázták, mert mindig csak ígérték, hogy az erkölcsi támogatáson túl is nyújtanak segítséget. Valójában természetesen egyik kormány sem akarta egy percig sem megépíteni a 4-es metrót, hiszen addigra már megállapodtak az ingatlanberuházókkal, hogy megállóépítésnek álcázva, sokkal jövedelmezőbb földalatti plázákat húznak fel.

A türelem metrót terem?

Vajon mekkorát nézünk majd, amikor bejelentik, hogy elkészült a 4-es metró, és örömittasan lefelé suhanva a mozgólépcsőn egyszercsak egy csilivili Palace Moziban találjuk magunkat? Valószínűleg nem az jár majd a fejünkben, hogy hűha, micsoda remek gerillamarketing. Ez a nap azonban nem jön el egyhamar, és a pesti embert ma már attól is kiveri az ideg, ha a metróépítkezés körüli hercehurcákra gondol, miközben szitkokat szórva próbál kocsijával fél óra alatt eljutni a Bocskai úttól a Deák térig. De nem sikerül. Elkésik. Vajon meddig tart még a macskaköveken zötykölődő, évek óta metrókezelt budapesti polgár türelme? 

A bejegyzés trackback címe:

https://konspiradio.blog.hu/api/trackback/id/tr89563018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Naszta · http://naszta.hu 2008.07.11. 16:07:24

Amikor lent jártam, elég életszerűnek tünt. Lehet, halucináltam. :)

XyZZ 2008.07.11. 17:26:44

NE AUTÓZZZ!!

0xFFFF 2008.07.11. 17:53:40

De autózok. Nem létező tömegközlekedésnél működőképesebb !

Kenneth 2008.07.11. 17:56:32

Apám,
és még neked is van szavazati jogod egy választáson.
Ezért nem jut sehova ez a nemzet...

Kenneth 2008.07.11. 17:58:49

jahh, hogy ez scifi-blog, az más:)

ddd 2008.07.11. 18:18:08

Nincs kanál.

melan 2008.07.11. 19:07:36

Kenneth... olvasd már el a blog beköszönőjét. És igazad van. Az ilyenek miatt nem jut sehova ez az ország. A hozzád hasonlók miatt.

string 2008.07.11. 19:23:16

egy ekkora beruházásnál természetes az előre nem látható nehézségek. Bármilyen program fejlesztésnél mikor már sokadjára csinálják is a végén mindig túlórázás, éjszakázás, hétvégézés van, és azok bolhafülék egy ekkora beruházáshoz képest.
A fidesz meg ügyesen elérte, hogy ha megépítik akkor azért lehessen szidni őket, ha nem akkor meg azért, mert ígérték.

nemecsek ernő áruló 2008.07.11. 19:30:33

Hát magam részéről nem vagyok ennyire szkeptikus.

Szakadjunk el egy pillanatra a valóságtól, és járjunk-keljünk a fantázia völgyében. Kinek volt már része házépítést megcsodálni? Milyen ingatlanberuházást tud mondani, ami időre elkészült? Egy lakópark felépítése ~2 év. Nagyjából egy évvel a hivatalos átadás előtt elkezdik árusítani a lakásokat. Most, 2008 tavaszán 2009 őszére "elkészülő" ingatlanokat lehet venni. Az idézőjel nem véletlen! Alig hiszem, hogy bármelyik ilyen lakópark is felépülne 2010 tavasza előtt! És akkor itt még csak egy "egyszerü" házról beszéltünk, nem egy olyan beruházásról, ami igényli ~20km alagút kifúrását, többek között egy folyó alatt átvezetve, több másik alagút alatt/fölött, hogy statikailag rendben legyen, megfelelő elektromos hálózatok, és infrastruktúra kialakításával...

Szóval _kizárólag_ a csúszásból következtetve én még nem mennék olyan messzire, hogy nincs is 4-es metró! :)

dezsőke 2008.07.11. 19:34:52

jeee, már ezért is a fidesz a hibás?
az nem gond, hogy demszkymajom ezzel kampányol már az x-dik választásakor? és semmi nincs. ja, és a spanyolok fele ennyiből, sokkal hamarabb?? tolvaj, hazudós banda.

Vérnűsző Barom 2008.07.11. 19:50:00

Gerzsonka: Többet is. nagyjából ilyen az összes olyan beruházás, ahol elébb számolnak a várható költségekkel, majd akkor látnak neki megépíteni, ha van valamiértelme. Persze tényszerűen értelmesnek tekinthető egy beruházás akkor is, ha csak a lehúzása cél, amint azt a hazai közlekedési nagyberuházásoknál remekül megfigyelhettők, legyen az metró, sztráda, völgy-, vagy Duna-híd.
Úgy mintegy mellékesen jegyezném meg, az eredeti ötlet magyar volt, egy egykori 48-as tiszt ugrott neki a méltán híressé vált Panama-csatornának is. Ugyanígy...
Szintén mintegy mellékesen említeném a méregdrága horvát sztrádákat, vagy a madridi metrót. Meg a kapcsolódó ár/teljesítmény kissé eltérő voltát.

Lovas 2008.07.11. 21:43:41

Egészen hihetlen, hogy 4 év alatt (2004-2008) nem sikerült az EU-tól kicsikarni a jóváhagyást a támogatásra. Mi a lótúrót csináltak ezek 4 évig??? Hány ember tologatta ott a papírokat? Mert lássuk be, a szükséges pénzt errea luxusberuházásra egyik magyar kormány sem biztosította (a duma nem számít), ez főleg EU-s pénzből épülne meg. De hogy lehet úgy belevágni, hogy 4 év után sem lászik ki állja a cechet? Mindeközben járatritkítás, paraméterkönyv, sztrájkok, milliárdos tanácsadói szerződések.

csaszu · http://csaszu 2008.07.11. 23:16:55

Éljen a proletár diktatúra, vesszenek a gazdagok ( de csak addig, amig szegények vagyunk, utána fordítva ) !

gec 2008.07.11. 23:22:43

Nem is kell metro. Buszsáv helyett villamossint a Rákóczi útra, a 47-es villamos elmegy egészen a Bosnyákig, Kelenföldről.
Ja! Ez túl olcsó, nem lehet lenyúlni annyi milliárdot.
Rispect! Annak aki lehúzza ennyire az uniót meg az államot (minket).

kotelb 2008.07.11. 23:25:03

Minek ez a 4 metro? Tiszta agyrém 5-600 Milliárdért építeni a város közepébe valamit. Ennyi pénzt sokkal értelmesebb dolgokra is el lehetne költeni. Csak a politikai "elit" pártpolitikát csinál ebből is. Mindkét oldalon. Egyébként a Pláza ügy nem is rossz ötlet. Az alagutakba is lehetne valamit árulni. Jobban megérni mint a metro.

kotelb 2008.07.11. 23:27:02

Ja és tényleg kell mert különben nem lehet a pártnak sok pénzt lopni az építkezés ürügyén.

kukluksz 2008.07.11. 23:36:30

és ezek a szar szennyek kerülnek ki index címlapra.
mondjuk az index is egy szar szenny.

X 2008.07.11. 23:41:15

Ez a plaza dolog tetszik... Vegul is mi haszon van abbol, ha az emberek utaznak A-bol B-be ? Koccsenek.

4-es metro 2008.07.11. 23:51:04

gec "Nem is kell metro." De igen kell. Meg ha dragabb akkor is kell A komp is olcsobb mint a hid meg sem tiltakozik senki a hidak ellen. A XXI. szazadba ne akarja senki eroltetni a felszini kozlekedest. Persze akkor nem lehet belole politikai hisztit csinalni - es hat valamibol meg kell elni, csorikaimnak is... (Tehetseg semmi, arongancia annal tobb, mi lesz belole? vezeto!)

lucky luciano 2008.07.12. 00:40:17

Kádves gerzson és egyéb elvtárzsak!!!

Ajánlom figyelmetekbe az alábbi cikket:

index.hu/velemeny/eheti/demszky0511/

A másik meg az, hogy a Shanghai Maglev vasút mennyibe is került? Ja igen, 1,2 milliárd dolcsi, mai áron a négyes metró árának harmada. De legyünk igazságosak: nem egyforma hosszúak (a Maglev másfélszer annyi, 30 km) és a technológia sem ugyanaz (4esmetró 30 éves technológia, Maglevből meg az volt a legelső).

Adatok itt csekkolhatók:
www.newworldencyclopedia.org/entry/Maglev_train

És ha 1000 milliárd lesz a metró, vagy 1500? Számít? Hát peersze hogy nem! Csak metró legyen osz kész mer ez kell a pesti embernek.
"És metró az, amely föld alatt megy, nem ágazik el, és alulról veszi az áramot. És kék."

De ne csüggedjetek, csákányt a kézbe és naagy hevülettel építsétek csak a cocializmust!!!

4-es metro 2008.07.12. 01:07:48

A Maglevben erdekes, de azert a kinaiakkal jobb vigyazni, mert ott eleg sok az ingyen munka... Amugy valoszinu tenyleg draga a 4-es metro. Mint annyi minden M.o.-on.
A technologia azert itt sem lesz 30 eves...
Egy dolgot viszont nem ertek: a nyeresegessegi es ido es letszam szamitasokat.
Merthogy csucsforgalom, dugoba a metro sebesseget illetoen verhetetlen, ebben ugye nincs vita. Akkor jobb is a kihasznaltsaga.
A megterulesrol pedig: a metro araban egy csomo olyan beruhazas is benne van amit metro nelkul is meg kellett csinalni.
Amugy meg autoval munkaba jarni megterul?
A kozvilagitas megterul? es ha csak 60 W-os raknak bele akkor esetleg megterulne.
En szeretem a metrot. azert vetttem olyan helyen lakast, hogy mg veletlenul se kelljen autot vennem. Eddig ugy nez ki megterult...

Kőmíjes Kelemen 2008.07.12. 01:26:12

Az lehet, hogy kell metró. Csak nem mindegy, hogy milyen nyomvonalon. Ennek is több értelme lenne, ha mondjuk bevinnék a kelenföldi lakótelep alá is, majd őrmezőn át ki a francba Budaörsre, esetleg csak Gazdagrétre.
Drágább, az biztos, de sokkal több embert szállítana el, mint így, hogy elviszik az egyik lakótelep szélén.

És akkor olyan apróságokról még nem esett szó, hogy mondjuk a müncheni az hol metró, hol meg HÉV és ugyanabban az alagútban jár.

4-es metro 2008.07.12. 01:53:49

Ha az istenek is ugy akarjak at fog menni Kelenfold alatt...
A 3-as metro sem egybol epult emlekeim szerint.
Gondolom megcsinaljak ezt aztan a Delit kipakoljak Kelenfoldre, aztan viszik, tovabb...
Mondjuk ha minden kis szar szakaszert ennyit kell kuzdeni mar nem erem meg.
(Gonoszkodom:Persze ha autopalyak helyett metrot epitenenek...)
A HEV-vel sincs bajom, Sot elvileg van 2 korvasut is pesten... Barmi ami gyors es surun jar johet.

tyberius 2008.07.12. 01:56:41

Érdekes, én sose laktam metró mellett, mégse kellett autót vennem.

"A Maglevben erdekes, de azert a kinaiakkal jobb vigyazni, mert ott eleg sok az ingyen munka..."
A Maglevben az az érdekes, hogy egy ennyire új technológiát olcsóbb bevezetni, mint Magyarországon metrót építeni. Na vajon miért? Ide kéne hívni a kínaiakat, aztán rájuk bízni a dolgot. Ismerve a korrupcióhoz való hozzáállásukat, szerintem azzal kezdenék, hogy hajnalban felsorakoztatják a közreműködő cégek és a közbeszerzéseket lefolytató állami szervek prominens személyiségeit, aztán egy sor felsővezető, egy sor tűz. :)

"A technologia azert itt sem lesz 30 eves..."

Igazad van. Síneken guruló elektromos motorvonat, alagút, fúrópajzs, mozgólépcső, napfénytető: mind több, mint 30 éves találmány.

A nyereségességi számítások arra alapulnak, hogy mennyi időt spórolnak a metróval az emberek a (jelenlegi) felszíni tömegközlekedéshez képest, majd ezt beszorozzák azzal, hogy mennyit kereshetnének ez idő alatt (átlagfizetés). Ez nem olyan sok, mint gondolnád (az átlagfizetés sem, de most az időről beszélünk :)), mivel a metró megállói távolabb vannak egymástól (többet kell gyalogolni), valamint lépcsőzni, aluljárózni, mozgólépcsőzni kell az állomásig, ami simán összevethető az utazási idővel egy-két megállós út esetén. A metró itt bukja el a felszíni tömegközlekedéssel szembeni előny jelentős részét. A kihasználtság nem lesz olyan jó, mint akár a 2-es, akár a 3-as metró esetében, ezért is tervezik rövidebbnek a szerelvényeket.

Ami a járulékos beruházásokat illeti: mire gondolsz? A P+R parkolókra, amiket elsők között hajítottak ki a tervből? A Móricz Zsigmond körtér rendezésére, amit legutoljára pár éve már rendbetettek? A Rákóczi téri fák kivágására? (ezúton is köszönöm szépen, innen a József körútról, túl zöld volt már ez a betondzsungel).
Persze vannak hasznos járulékos beruházások, de ne áltasd magad, ezek pár milliárdot tesznek ki a több százmilliárdos költségekből. Ezeket négyes metró nélkül is meg lehetne csinálni.

Visszatérve a megtérülésre: a gond az orbitális költségekkel van, amelyek egy mégoly hasznos projekthez képest is túl nagyok.

És ha azt vesszük figyelembe, hogy ebből a rengeteg pénzből mennyi gyors megtérüléssel járó projektet lehetne finanszírozni (pl. az élettartamuk végét járó Ikarusok lecserélése, 1-es villamos Budára történő átvezetése, az M0-s körgyűrű befejezése, metrókon beléptetőrendszer kiépítése mind-mind kifutná a 4-es metró költségvetéséből), akkor szerintem igencsak kétségbevonható az egész projekt értelme.

Visszatérve a posztra: persze hogy van 4-es metró. Meg fogják építeni. Ahogy megépítették a Panama-csatornát is. Csak kicsit többe került, mint kellett volna. A gond csak az, hogy míg az amerikaiakat leszarom, ezt az ipari szintű mutyizást az én pénzemből finanszírozza az állam.

lucky luciano 2008.07.12. 02:12:32

4es metró:

Elég régen olvastam a belinkelt cikkeket, de ha jól emlékszem az volt a másodikban, hogy a sok mozgólépcsőzés miatt csak annak éri majd meg időben, aki végállómástól végállomásig megy, és ez elég kis része az utasoknak. 3-4 megállót menni így is jóval gyorsabb lesz majd hetessel.

A lényeg valóban az lenne, hogy hogyan lehet eljuttani az embereket gyorsan A-ból B-be, és erre a célra talán lehetett volna más megoldást is találni.

Maglev & ingyenmunka: ott sem minden munka Kínában zajlott, a kocsikat és a pálya speciális részeit Németbe csinálták.
Ukrán vendégmunkások nálunk, meg hasonlók, ők se vannak túlfizetve.

4-es metro 2008.07.12. 03:03:48

tyberius, LL
Elore leszogezem: Azt sejtem mondom, hogy draga, itt elek azt is sejtem miert. Nem vagyok metros, csak szeretek rajta utazni, nem akarok en vedeni senkit.
A jarulekos beruhazasnal arra gondoltam, hogy kozmuveket cserelnek amit igyis-ugyis kell.
Egyebkent meg ranezve a terkepre szep lassan keresztulfurkaljak a belvaros meg atviszik a Duna alatt es onnantol kezdve legalabb ott jarhato. Nem tudom csak ugy gondolom hogy egy zsufolt belvarosban a metro az jo megoldas - zaj es forgalom miatt. (ha a felszinen is megoldhato ugyanez am legyen /tudomisen: autoktol elkeritett buszsav+uj buszok - 3 perces idokozonkent/ - valamint tolem a belvaroson kivul mehet a felszinen is - meg szerintem fog ez menni tovabb is, mert ez a szakasz igy onmagaban tenyleg nem sok)
A nyeresegessegi szamitasokrol most mar kiokosodtam :) koszonom.

time 2008.07.12. 05:53:37

Ez az egész 4-es metró egy röhej. Köpködtek Orbánra, stb, csak azt ne felejtsük el, hogy 1978-ban indult az elméleti projekt...
Aki a 4-es metrónak tapsolt eddig, az egész egyszerűen hülye.

Arról nem is beszélek, hogy Bp-en családonként 2 autó a minimum.

anti hipi-HüPi 2008.07.12. 06:05:01

Kenneth: az a ciki, hogy ez még "sci-fi"-nek is gázos...

noirp 2008.07.12. 08:25:27

Nagyobb betűkkel kéne kiírni, hogy fantáziáltok.
Én jót mulattam a poszton, fel-felszisszentem rajta; de rengeteg olyan mélysötét górbarom lesz, aki komolyan veszi.
2-3 hónap és találkozhattok a plázametró elméletével valamelyik arany hülyeségtarsolyban. Figyeljétek meg. :-))

avokado 2008.07.12. 08:48:04

Annak idején, még a Szovjetunió államadóssága fejében az oroszok kifúrták volna az alagutat. De a Horn kormány nem fogadta el az ajánlatot. Persze egy alagutat nehezebben lehetett volna elmutyizni, mint az olajügyleteket. Pedig azóta már tényleg készülhetne az 5-ös is, ha akkor az ország?, Budapest? érdekeit nézik a maguké helyett.

imres · http://vitalinform.extra.hu 2008.07.12. 09:05:05

Csak egy aprócska, bár nem elhanyagolható tévedésre hívnám fel a figyelmet.
Az a jelentés, ami a blogíró tudomására csak most jutott, évek óta létezik. Sőt! Ha kicsit figyelmesebben követné az eseményeket tudhatná, hogy az EU aggályai is a tanulmány szerzőit igazolják.
Kíváncsi leszek az EU döntésre, én azért nem vagyok olyan optimista a támogatást illetően.

amondó (törölt) 2008.07.12. 09:59:34


kotelb 2008.07.11. 23:25:03
Minek ez a 4 metro? Tiszta agyrém 5-600 Milliárdért építeni a város közepébe valamit. Ennyi pénzt sokkal ...

Ez igaz. NEm kell ide összeesküvés-elmélet, csak be kell látni, hogy 15-20 év közlekedésfejlesztésre fordítható pénzeinek túlnyomó részét egy olyan projektbe nyomják bele, ami alig oldja meg Budapest problémáit. Elővárosi közlekedés kéne, hogy Bp-környékről autó helyett kényelmesen be lehessen vonatozni a Belvárosig, az autóknak pedig talán egy Belváros alatti alagút, és a villamoshálózatot meg fel kéne újítani. Ehelyett építenek 1 db Belvárosi metrót, mely azt a középső zónát szolgálja ki, ami már eddig is jól el van látva villamosokkal és 3 db metróvonallal. Tovább sose fog épülni (a 2dik, 3dik... szakasz merő fikció, ennyiben nem téved az összeesküvés-blog), az Bp határát sose fogja elérni, sem megközelíteni.

Gyakorlatilag egy földalatti villamospótlót építünk teljes erőráfordítással.

amondó (törölt) 2008.07.12. 10:01:09

" noirp 2008.07.12. 08:25:27
Nagyobb betűkkel kéne kiírni, hogy fantáziáltok.
Én jót mulattam a poszton, fel-felszisszentem rajta; de rengeteg olyan mélysötét górbarom lesz, aki komolyan veszi. "

A négyesmetró annyira abszurd a valóságban is, hogy ezen a fikciós-blogon szinte nincs is keresnivalója. A veke-jelentések, a reakcio.blog.hu cikksorozata tényekre alapozva is hasonlóan hajmeresztő dolgokat derít ki.

Gyuri 2008.07.12. 10:25:56

Miért cenzúrázod a neked nem tetsző kommenteket???
A vélemény szabad, nem?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2008.07.12. 10:45:14

Fura egy blog, mindenesetre a felépítmény (sablon) irigylésreméltó, az írások meg....

Üdv.

cooperügynök · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.07.12. 10:50:14

hülye vagy? a négyes metró iganis létezik. csak a holdon épül.

fynndafrail 2008.07.12. 11:07:20

Kis gondolatébresztő:
A 4-es metró 30.000 (harmincezer) ember számára épül, ennyien fogják rendszeresen használni.

Elmentek a picsába a metrótokkal.

Gyuri 2008.07.12. 11:12:05

felulet.blogspot.com/
Ezek a képek akkor nem is léteznek?
Tényleg benyaljátok a politikusok idiótaságait? Persze, most divat szapulni mindent. Ezt is.
Vannak hibái a metrónak, de az nem igaz, hogy 30 ezer ember fogja használni. Kíváncsi vagyok, hány kommentelő jár azon az útvonalon nap mint nap, mint amerre a metró menne.

fynndafrail 2008.07.12. 11:29:08

Tündérem, én ugyan tök véletlenül nap mint nap azon az útvonalon járok, de emellett 20 éve napi szinten látom a várostervezést, ahol minden évben kiderül, hogy azt a metrót bizony csak 30 ezer ember fogja használni.

A metró útvonalán járó autósoknak 5%-a (öt százaléka) fog átülni metróra. Most, hogy nem lesz P+R parkoló, még ennyi sem. Pláne hogy kiderült: a két végállomás között átlagos esetben maximum 5 percet lehet spórolni a metróval.

Mégis mi a faszomról pampogsz? Ki kellene már húzni a fejedet a városatyák seggéből, hidd el jelentősen kitágulna a látótered.

Persze 2008.07.12. 11:34:57

Adják vissza akkor legalább a Kálvin teret!

Gyuri 2008.07.12. 11:40:59

Húzd ki te a segged a politikusod fejéből.
"Tényleg benyaljátok a politikusok idiótaságait?" Szerinted miről papoltam e mondatban?
Az emberek 99%ának halvány lila fingja sincs arról mi is folyik a metró körül. Te is közéjük tartozol. Ahogy a kommentelők többsége is.

patkány 2008.07.12. 11:43:44

Te elképesztően hülye vagy!

Gyuri 2008.07.12. 11:47:48

Ácsi.
A szent 4-es metróban valóban van hiba, ezt nem lehet letagadni. Néhány megállót simán el lehetne hagyni, kivinni Budaörsre, stb. De hogy az egész szar úgy ahogy van, az csúsztatás.

lucky luciano 2008.07.12. 11:48:56

Gyuri!

Ki nyal itt be mit?
"Persze, most divat szapulni mindent"
Fogadjunk te Bős-nagymarosnak is nagy híve voltál, és ha születne egy olyan terv, hogy öntsük ki betonnal pl. egész Fejér megye területét, mert az hatalmas gigaberuházás, nagy teljesítmény lenne, 10 ezer milliárd forintért, azt is támogatnád!
Pl. Meredes gyárat hol hallottad fikázni a jobboldalról? Annak én speckó örülök, mert az tényleg cool. De más egy ilyen, és más a tervezett hulladékégető a borvidékre, vagy egy z-kategóriás gumigyár vagy éppen egy M4.

Nem ilyen hülye ikonokat kell tisztelni mint pl metró. Az emberek mozgását kell jól elősegíteni, és ezt a pénzt tényleg sokkal hatékonyabban el lehetett vna költeni.

lucky luciano 2008.07.12. 12:05:23

Gyuri: "De hogy az egész szar úgy ahogy van, az csúsztatás."

Lehet.
De nézzük az említett Fejér megye kibetonozását 10 ezer milliárd forintért, és mondjuk el, miért lenne jó:

- Számtalan beruházás megvalósul vele, amit amúgy is meg kellett volna csinálni. Ezek után pl. nem kell megépíteni már a városok közötti elkerülő utakat, és a székesfehérvári repülőteret.
- Megszűnik a belvízveszély.
- Sokkal gyorsabb lesz a közlekedés bármely két falu között, ami serkenti a gazdaságot
- Az építkezés rengeteg embernek adna munkát.

Gyuri 2008.07.12. 20:48:02

Ja, kap x milliérdot, hogy idejöjjön. Aztán 5 év múlva új néven, új céget alapít és ugyanúgy megkapja az adókedvezményt. A Coca-Cola is ezt csinálja.
süti beállítások módosítása